 |
Kalendarz | |
|
 |
Stypendia | |
|
 |
CEE | |
|
| |
O pracy zdalnej
O pracy zdalnej  Wykorzystanie elastycznych form zatrudnienia, możliwości wdrażania telepracy, transferu wiedzy i popularyzowania praktyk związanych z pracą na odległość, kreowania postaw e-przedsiębiorczych oraz budowania centrów pracy zdalnej to tylko niektóre tematy poruszane podczas seminarium „e-Przedsiębiorczość”, które odbyło się w wielickim starostwie. Jego organizatorami byli: Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. i Starostwo Powiatowe w Wieliczce.
- Nie ulega wątpliwości, że wraz z szybkim rozwojem w tym obszarze, zmianie musi ulec system organizacji pracy. Dlatego popularny staje się model pracy zdalnej. Proces wprowadzania nowoczesnych form organizacji pracy - telepracy, wydaje się korzystny z punktu widzenia zarówno organizacji, kadry zarządzającej, jak i jej pracowników oraz środowiska. O tych, którzy stosują telepracę, można powiedzieć, iż należą do elity innowacyjnych przedsiębiorstw czy instytucji, posiadających efektywne rozwiązania w zakresie organizacji pracy oraz systemu zarządzania. To tylko krótkie zasygnalizowanie tematyki seminarium, którą rozwiną eksperci - powiedział starosta Jacek Juszkiewicz.
Następnie w bloku tematycznym e-przedsiębiorczość wystąpili eksperci Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego. Joanna Chmielewska przedstawiła zagadnienie samej e-przedsiębiorczości, Maciej Przebinda omówił aspekty prawne telepracy, natomiast Ewelina Dąbrowska przybliżyła proces jej wdrażania w firmie. Referaty poprzedziła prezentacja lokalnego rynku pracy przybliżona przez Iwonę Ćwierz z Powiatowego Urzędu Pracy w Wieliczce.
Z kolei panel dyskusyjny, który miał miejsce po części teoretycznej, miał odpowiedzieć na pytania: czy firmy są przygotowane na wdrożenie e-przedsiębiorczości i czy może ona zatrzymać rotację pracowników, następnie kto powinien angażować się w rozwój pracy zdalnej oraz tworzenie partnerstw na rzecz tworzenia centrów pracy zdalnej?
- Celem Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego jest podnoszenie konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw. Dokonuje się to między innymi poprzez propagowanie nowych systemów pracy, które przekładają się bezpośrednio na stwarzanie lepszych warunków do jej wykonywania - powiedział podczas seminarium dyrektor Departamentu Marketingu i Promocji MARR Piotr Popik.
BP
 Dodaj komentarz |
|